Sunday, December 12, 2010

Tiina Sööt PU-PU-PU-PUUDUTUS 14. detsember 2010 --08. jaanuar 2011



Teisipäeval, 14. detsembril kell 18 avame Y galeriis (Küütri 2, Tartu) Tiina Sööti personaalnäituse PU-PU-PU-PUUDUTUS.
Näituse avamisel toimub lühietendus "Piinlikkuse kuninganna".



foto by Lisbeth Kovacic

***

Tiina Sööt lõpetas 2009 a Tartu Ülikooli ning samal aastal jätkas õpinguid Eesti Kunstiakadeemias tegevuskunsti õppes.

Näitusel "Pu-pu-pu-puudutus" eksponeerib noor kunstnik väikseformaadilisi skemaatilisi maale suhtlemissituatsioonidest.

2009 a valminud seerias "Meditsiiniline hool" kujutab kunstnik arsti-patsiendi formaalset intiimsust.

2010 a valminud seerias "Kimäärid " kujutab ta puudutus-akti kunsti nimel ehk töötades modellidega muutub puudutus protsessi käigus lubatuks, formaalseks, kuigi kujutatud on ebastandardseid situatsioone.

Varem eksponeerimata dokumentalistlik sari "Isiklikud postkaardid" koosneb fotodest ja isiklikest kirjadest.
Võõrsil olles ja harjutades end uue sotsiaalse keskkonaga, igatsedes "tuttavlikku" läheduse järele, kasvas kunstniku soov sorida "teise" isiklikes asjades, kanda nende riideid...


"Alguses mulle meeldis, kui mu toanaaber mind naljatades perverdiks nimetas. Isegi juba enne seda mõtlesin välja uhke nimetuse "suhtlemispervert", mis kõla poolest oli minu jaoks võrdne mõne superkangelase nimega. Seda humoorikas mõttes - julge ja vaimukas, tabusid murdev pisipervert...

Aga vahepeal saan õudusega aru, et mu joonistused ja kogu see teema võib jätta täiesti vale mulje. Ma ju ei hakka raskelt hingama, kui ma bussis inimeste vastu puutun! See ei ole üldse nii!"

















Bio:
2010-2011 Akademie der bildenden Künste Wien. Performatiivne kunst.
Alates 2009 Eesti Kunstiakadeemia; Kunst, tegevuskunsti suund (MA)
2005-2009 Tartu Ülikool; Ökoloogia ja elustiku kaitse/kirjandus ja kultuuriteadused (BA)


Tiina Sööt tänab: Eesti Kultuurkapital, Euroopa Sotsiaalfond ja programm "DoRa", Sihtasutus Archimedes, Eesti Kunstiakadeemia.

Näitus jääb avatuks kuni 8. jaanuarini 2011.

Y galerii on avatud T-R kella 11-18 ja L kella 12-16.
Pühade ajal on galerii suletud.

Tere tulemast!


Kontakt:

Tiina Sööt

tiinastus@gmail.com
tiinasoot.daportfolio.com

No comments: